06-04-2010

Bloody Bloody Drummer

Vorige week donderdag - en dit was geen 1-aprilgrap! - speelden 3 Kempense - of Kempische - muziekgroepkes een gezamelijke splitreleaseshow in café Den Drummer in Gent, bekend van toestanden ergens in oktober.

The Crackups trapten de avond af. Ferm, zondag stonden ze in een volle AB-zaal en donderdag stonden ze in een tamelijk gevulde maar vooral kleine Drummer. Maar er is geen sprake van een 'from heroes to zeroes', whatsoever. The Crackups zetten de avond in met een nieuw nummer, volgens de setlist 'TAT' geheten. Geen idee wat dat wilt zeggen. Edoch, strakke inzet, Rattefoefke kreeg het publiek wat beweeglijker en 5 minuten later waren we al aan het 5de nummer beland. Zo werken ze. Snel, hard, en toch nog heel melodieus. En nen drummer waar menig grindcoreband jaloers op mag zijn. Hoogtepunt blijft het charismatische 'A Girl Is Only Good To Fuck', dat het jammer genoeg niet tot op de split-cd heeft gehaald. 'Cuba' toont echter dat zelfs niet alle grieten good to fuck zijn, degene met ne snor wilt meneer enkel doen tegen betaling. Begrijpelijk, dat zeker.
Na hun prestatie op Humo's Rock Rally en hun continuïteit aan goede shows ben ik ervan overtuigd dat we nog genoeg van deze kerels mogen horen. Ook al "suckt work".

The Priceduifkes speelden vervolgens hun showcase, maar na de soundcheck, die tegenwoordig het geniale 'Have You Seen My Mind?' is, en de sequentie Swiss Fucking Watch/She Spells Disaster moest ik gaan om mijn trein te halen. Jammer, zeker omdat ik de dag erna dit las:
The Priceduifkes speelden een van hun zotste shows ooit gisteren in den Drummer.
Maar allez, dat maakt niet zoveel uit.
Jammer dat ik the Headshots niet heb kunnen zien, daar was ik tamelijk benieuwd naar.

Maar heel cool voor wat 't geweest was. De 2 PDS-nummer die ik gezien heb gaven een voorsmaakje van een show vol gedans. Olé!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten