18-10-2010

Hardcore punk kicks ass.

Friday night, we're doing all right. Going to the show, not going slow.

Kick Ass Pre Fest Trash.
Iedereen was te laat door de files maar dat maakt allemaal niet veel uit.

Accept The Change luidde de avond in. Precies cooler dan de vorige keer. Misschien omdat het kot (het Rockcafé) wat kleiner was. Heel energieke band, gaan enorm op in hun muziek. Melodische hardcore denk ik dat een gepaste beschrijving was. De energie vloeide zichtbaar uit hun voorstelling. Zelfs zonder bass (want die was kapot gegaan tijdens de show) klonk dat nog steeds ruig. Wel heel jammer want ik zag de bassist graag bezig. Coole dudes! Demo is hier gratis te downloaden trouwens.

De volgende band was Old Wounds. Ze hebben me verrast. Ik wist natuurlijk ook helemaal niet wat ik moest verwachten, maar 't was cool. Een frisse wind door muziekland. Iets dat niet veel bands meer doen. Geen idee hoe het te omschrijven. Harde muziek. Geen geschreeuw. Goed opgebouwd. Stevig. Een zeer genietbare show, ik werd het zeker niet beu. Interessante band, zijn nog maar pas bezig (hoewel ze al ervaren rotten zijn (met name leden van Loathus en Autumn Delay)) en zijn al heel goed bezig. EP is hier gratis te downloaden trouwens.

This Routine Is Hell. Coole naam. Coole dudes. Coole band. Hard en snel, perfect in het thema van de avond natuurlijk. Pissed off. Deed wel wat aan Trash Talk en consoorten denken. Grave band, entertainend, gestoord, coole muziek, trukskes met de micro en een beetje mosh. Aight!?

Almighty Sunpower sloot de avond en sloop(te) het kot. Een beetje. Kei veel nummers in evenveel minuten, no nonsense, punkdansen, kei cool, weinig plaats, veel beweging, goeie nummers, veel sfeer. Allez, dat was dus kei plezant eigenlijk. Punkrock is kei plezant eigenlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten