10-03-2009

The Too Late Show (The Lillingtons)

Het laatste album van the Lillingtons: Het Veel Te Late Spektakel. Ik denk alleszins dat 't definitief hun laatste is geweest. Jammer, want wat nen band!

1. Gunbullet
2. Target Earth
3. All I Hear Is Static
4. The Augur's Tale
5. Mars vs. Hollywood
6. Do It U.S.S.R.
7. Zombies
8. Vaporize My Brain
9. Russian Attack
10. Charlie Goes To Cambodia
11. Stay Tuned

The Lillingtons zijn een tijdje uit elkaar gegaan enkele jaren terug, maar zijn nog 1 keer terug bij elkaar gekomen om The Too Late Show uit te brengen, ik vermoed dat het rond 2007 was. Ondertussen is Kody al terug actief bij TBR bezig en zijn de andere bandleden ook hun eigen weg in geslagen. Maar goddank dat ze deze plaat nog hebben achtergelaten.
The Too Late Show begint met een knallend nummer, en continueert een heel album lang met hits uit te spuien. Er zijn 11 nummers, enerzijds misschien wat jammer omdat het wat weinig is, anderzijds kan dat ook impliceren dat er enkel goeie nummers op staan. Beide gevallen zijn van toepassing. Amai. Een heel cool album. Herkenbare Lillingtons-deuntjes en -zang. De productie klinkt wel moderner dan die van pakweg Death By Television, welke beschouwd wordt als hun beste door veel fans. Maar ze hebben gewoon de draad terug opgepikt. Teksten gaan nog steeds over science-fiction, de Koude Oorlog en meisjes. En als ge dacht dat die 1ste 2 onderwerpen saai zijn, dan dacht ge verkeerd! Het is een album dat u spontaan doet foot-tappen en meezingen tot ge niet meer kunt. Of tot dat de 11 nummers gedaan zijn.
TTLS is mijns inziens nogal underrated in het Lillingtons reportorium. Het wordt vaak opzij geschuiven omdat het recent is en hun vorige albums Shit Outta Luck, Death By Television of The Backchannel Broadcast niet zou kunnen evenaren. The Too Late Show is misschien niet even geniaal, maar 't zal alleszins niet veel schelen.
Voor mij springt vooral Charlie Goes To Cambodia eruit. Anekdote-gewijs was dat het 1ste nummer dat ik hoorde vanuit mijn Ipod toen ik vorig jaar in het ziekenhuis lag en dat nummer blaasde mij gewoon weg. Het is zo enorm krachtig, energiek, scheeuwerig en meezingbaar. Preferabel te beluisteren op hoog volume. Srsly.
The Too Late Show klokt af op 24 minuten. Perfecte duur, perfecte songs, geniaal album. Comeback of niet, The Too Late Show blijft me verbazen.

LINKS:
Official site
Myspace
Download
Charlie Goes To Cambodia on Youtube

Geen opmerkingen:

Een reactie posten