19-08-2010

Skate or die

Vorige maand, met name 29 juli, vond er in Kalmthout het allereerste Skatefest plaats. Als recreatieve aanvulling na de skatecontest in onze landelijke gemeente organiseerden we met Plug In een reeks optredens. 3 om precies te zijn.

Als eerste speelde Disaster.
Jonge snaken uit de buurt, een thuismatch dus. Disaster zijn 3 sympathieke kerels into punk rock en speelden covers van o.a. Green Day en Ramones en nog wat. Goeie keuzes (ware het niet dat er een klein tekstueel foutje gezongen werd bij Blitzkrieg Bop). Afin, maakt niet uit. Een beetje rommelig maar goed genoeg gespeeld, enkele eigen nummers, "drinke" schrijven tussen en nummers op de setlist, ne non-geïmproviseerde encore en een leuke set.
Cool.



Daarna speelde First Things First:
Dit was de 2de keer dat ik ze aan het werk zag. Dé skate-band van de avond. De enige skate-band van de avond zelfs. Snelle, ruige old school hardcore. Enkel mocht ik deze keer niet mee feesten vanvoor, maar moest ik tappen. Geen probleem, FTF kon hun energie over gans de zaal heenbrengen en na geen tijd stond ik te toogmoshen met 2 andere dudes, eigenlijk heel plezant. Two-men-crowdsurfs en toogdives, lachen. Goeie set ook, heel energiek, ik herkende zelfs enkele nummers. Goei bandje, het werd niet getrokken door 70% van de aanwezigen maar dat was wel ergens te verwachten. Jammer, maar desalniettemin hebben ze een 5tal man meegekregen om als mongoloïden te dansen. Olé!

De laatste band was Hellcrawlers:
Ik had van deze mannen niet zoveel verwacht. Thirtysomethings met ne naam die psycho-/rockabilly doet vermoeden, nee bedankt. Maaaaar, toen ze begonnen te spelen werd ik aangenaam verrast, en omdat ik tijdens de vorige bands niet heb kunnen dansen heb ik voor die mannen alles gegeven. Goeie rock'n'roll, een paar saaie nummers maar dat moesten we er maar bij nemen. Coole set op die tragere liedjes na, heel hard gedanst, soms met een paar andere mannen. Goeie vibe, een nummer waarin ze "whoa oh" zongen en dik feest tijdens de bisnummers. Coole band, wil ik nog wel eens zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten